Akce ČVUT
Dnes | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
« | březen 2024 | » | ||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
Viliam Lisý - Jak naučit počítač hrát velké hry s neúplnou informací
28.02.2019 16:15-18:15
Pozvánka na 40. Pražský informatický seminář
Překonat člověka ve schopnosti řešit jasně zadanou a intelektuálně náročnou úlohu, ve které se lidstvo zdokonalovalo desítky či stovky let, je pro počítač velkou výzvou a jasným projevem inteligence. Vítězství nad lidmi v dámě, šachách, vrhcábech, Go a pokeru proto představovala důležité milníky na poli umělé inteligence. Řešení velkých her je zároveň velmi užitečné pro praktické aplikace, jako například v oblasti fyzické nebo síťové bezpečnosti.
V této přednášce nejprve krátce představím klíčové techniky umělé inteligence používané pro hledání strategií v šachu a Go. Poté se zaměříme na hry s neúplnou informací. Aproximovat optimální strategie je v těchto hrách výrazně náročnější, a přímočaré adaptace technik z her s úplnou informací k nalezení kvalitní strategie nestačí. Vysvětlím algoritmus, který jsme vyvinuli pro DeepStack, první počítačový program, který porazil profesionální hráče no-limit Texas hold’em pokeru. Vyhodnocování schopností programů hrát takto komplikované hry přináší zajímavé výzvy, a v přednášce vysvětlím, jak jsme je překonali. Na závěr budu mluvit o omezeních algoritmu použitého v DeepStacku a zmíním několik nových výzkumných směrů, které tato omezení podnítila.
- Místo konání
- Posluchárna S5, MFF UK Malostranské nám. 25, Praha 1
- Pořadatel
- Katedra kybernetiky FEL ČVUT
- Kontaktní osoba
- Mgr. Helena Houšková
- Podrobnější informace
- http://www.praguecomputerscience.cz/